lørdag den 3. marts 2012

Filosofi..

Jeg er ikke den store filosof... men jeg går tit og grubler over et nogle meget stort spørgsmål!
nemlig:

Hvordan kan jeg vide at det ikke bare er min egen lille verden/virkelighed jeg lever i?

jeg mener, at folk bare er sat i verden og jeg 'styre' dem, som jeg selv vil have det, men at de også kan gøre modstand engang imellem.
jeg sætter mig tit på mit værelse selv, uden nogle andre og tænker over livets store spørgsmål, men får ikke altid svar på dem, så tænker videre over dem.
Og når man tænker over det ser man kun verden med sine egne øjnene.. men får ikke set den fra andre vinkler end ens egen vinkel, man kan se andre mennesker og mærke dem.. men er de virkelige? er det ikke bare en verden man selv har bygget op?
man holder af dem som er og dem som går, men er de stadig virkeligt? det er jo spørgsmål man aldrig kan få svar på.. og jeg er ikke den store filosof, men der er bare nogle spørgsmål som kommer engang imellem og så sætter jeg mig ned og tænker over dem.
der er mange flere spørgsmål, men lige nu og her kan jeg ikke huske dem.. der var et stort spørgsmål, det som irritere mig mest og fik mig til at tænke mere over tingende, men kan ikke huske hvad det var.. gid jeg kunne OTL
Undskyld vis jeg bryder din hjerne med noget filosof, ting ting, Men det undre mig meget!
men jeg ved at det ikke bare er min lille verden.
Jeg lyder som en galning lige nu, men prøv at tænk over det selv, stil dig spørgsmål som du ikke engang selv kan svare på, og diskutere dem med dig selv!.. det er faktisk utroligt underligt at tænke over når det er.

1 kommentar:

  1. Ja, du har faktisk ret. Nu giver du mig hovedpine med det spørgsmål! ;)

    SvarSlet